Novosti

 2022, pro 9
 - 2023, sij 4
Tin Dožić:
DROMOMANIA
GALERIJA MKC / DOM MLADIH
svakog dana od 14 do 21h

Tin Dožić je nagrađivani multimedijalni umjetnik. Završio je studij psihologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu (2016) i studij novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (2016). U svojoj umjetničkoj praksi često polazi od medija zvuka, bavi se terenskim snimanjem, radijem, eksperimentalnom glazbom i multimedijalnim instalacijama. Svoj rad temelji na istraživanju medija, a područja interesa su mu materijalnost medija, (mračna) ekologija, DIY kultura, antropocen i geologija, susret znanosti i umjetnosti, spavanje i snovi. Izlagao je i nastupao na raznim platformama u Hrvatskoj i inozemstvu, samostalno i u kolaborativnim projektima, za što je više puta i nagrađivan.
Impressum izložbe
Organizacija izložbe: MKC Split
Tehnički suport: Franko Sardelić Kolinac
Grafičko oblikovanje: Rafaela Dražić
Prijevod: Goranka Tomčić
Fotografija: Žaklina Antonijević
Press: Mia Miošić
Potpora: Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Split
Izložba Tina Dožića pod nazivom Dromomania u Galeriji MKC / Dom mladih može se pogledati do 4. siječnja, svakog dana od 14 do 21h, osim nedjeljom i blagdanima. Riječ je o multimedijalnoj instalaciji koja u svojoj gradnji povezuje različite umjetničke medije – akciju, video, instalaciju, događaj odnosno objekt u javnom prostoru. Samom je radu prethodio istraživački proces kojeg su činile akcija splavarenja rijekom Savom od Zagreba prema Sisku odnosno izgradnja privremene kolibe na Medvednici te hodanje planinarskom rutom Via Adriatica. Temeljnu metodu rada predstavlja putovanje ostvareno kao fuga, dromomanija. Taj je pojam - sačinjen od riječi dromos (grč. trkalište) i mania (grč. ludilo, bjesnilo), u prošlosti opisivao psihijatrijsku dijagnozu tzv. „patološkog turizma.“ Danas je to tek čežnja za putovanjem ili, kako navodi umjetnik, još jedna aktivnost koja generira proizvodnju slika. Tin Dožić Dromomanijom ukazuje na neuspjeh bijega i besmislenost romantizacije prirode, što je posebno očito u vremenu ekološke krize i tehnoloških slika. Njegov rad u svojoj multimedijalnoj strukturi istražuju odnose između doživljaja zbilje i mentalnog zdravlja pojedinca, između digitalnih prostora i stvarnih prostranstava prirode.