Novosti

 2022, svi 12
 - 2022, svi 26
Petar Katavić:
PLOHA II
GALERIJA MKC / DOM MLADIH
svakog dana od 14 do 21h

Petar Katavić diplomirao je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu 2012. godine u klasi prof. Deana Jokanovića Toumina. Program pedagoško-psihološko-didaktičko- metodičkog obrazovanja na Filozofskom fakultetu u Splitu je završio 2014. godine. Od 2015. radi kao stručni suradnik na Odsjeku slikarstva Umjetničke akademije u Splitu, a od 2017. godine u zvanju asistenta. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama. Član je HULU-Split.
Impressum izložbe
Kustosica: Ivana Vukušić
Grafičko oblikovanje: Rafaela Dražić
Potpora: Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Split
organizacija izložbe: MKC Split
Izložba radova Ploha II umjetnika Petra Katavića nadopunjena je verzija rethodnice Ploha premijerno održane u Zagrebu 2020AC. godine. Obje pak čine tematsku završnicu ciklusa koji obuhvaća i dvije izložbe srodnih naziva Prostor te Arhitektura održane u više izlagačkih prostora proteklih nekoliko godina. Radovi iz ovog ciklusa temeljeni su na autorovom promišljanju likovnosti kroz geometrijske i arhitektonske pojmove. U slikarskoj praksi Katavićev primarni interes su likovni elementi - linija, boja, ploha i tekstura, način na koji korespondiraju i time determiniraju likovni jezik. Tako se u prvoj u nizu navedenih izložbi autor bavio dimenzijama, a glavne postavke oblikovanja koncepta bile su mu obrisna linija prostora (galerije), volumen koji tijelo (posjetitelja) u tom prostoru zauzima, te posljedice koje nastaju njegovim gibanjem. Za tu specifično prostornu izložbu Kataviću su odnos čovjeka spram arhitekture, a s time i promjene koje nastaju iz njihove interakcije bile polazišna točka u izgradnji umjetničkog narativa. U sljedećoj izložbi nadograđuje svoje aspekte oblikovanja prostora volumenom bazirajući se i dalje na arhitektonskim postulatima, dok ih u dvjema posljednjima sintetizira i zaokružuje kroz tematiziranje plohe. Ono što je karakteristično u Katavićevom likovnom izričaju jest korištenje nekoliko nijansi osnovnih boja koje često kombinira sa listićima zlatne i srebrne čime oblikuje svoj prepoznatljiv stil. Također, lajtmotiv njegovih radova je oblik trokuta, najjednostavniji geometrijski lik sastavljen od tri plohe i upravo zbog tih elementarnih specifikacija autoru posebno privlačan. Multiplicirajući ga na platnu Katavić prezentira minucioznu i rafiniranu tehniku izrade, ali i otkriva meditativan pristup ključan u procesu nastanka ovog ciklusa radova.