Novosti

 2023, lip 2
Kazalište Hotel Bulić:
POBUNA SOLD OUT / LJUBAVNICE
AMFITEATAR / DOM MLADIH

PREDSTAVA
u skolpu glazbeno-scenskog programa TOTAL 350
petak 02.06. u 20 sati

Kupi ulaznicu online te na prodajnim mjestima:

Dancing Bear - Dioklecijanova 6
Tisak Media Split - Vukovarska 207
te na dan izvedbe sat vremena prije početka događanja.
Režija: Senka Bulić
Izvedba: Beti Lučić
Prijevod: Hana Stojić
Scenograf: Tomislav Ćurković
Kostimograf: Oliver Jularić
Dizajn svjetla: Tomislav Maglečić

Fotografije: Marko Ercegović
Kazališna predstava 'POBUNA SOLD OUT / LJUBAVNICE', u produkciji Kazališta Hotel Bulić, održat će se u petak, 02.06 s početkom u 20 sati, u Amfiteatru Doma mladih. Riječ je o tekstu 'Ljubavnice' Elfriede Jelinek, u režiji Senke Bulić i izvedbi Beti Lučić.

...
Rad na tekstu 'Ljubavnice' Elfriede Jelinek je izazov da se u suvremenom transformiranom društvenom kontekstu propituju pritisci na žensku poziciju koja je uzdrmana novim oblicima društvene i intimne represije. Zanima nas kritički odnos prema nametnutim modelima braka, ljubavi i seksualnosti. Parodiranjem ljubavnog romana Elfriede Jelinek dekonstruira brojne mitove vezane uz poziciju žene u svijetu vladajućih muških principa.

Ona svoju junakinju Brigitte smješta baš u tvornicu za izradu grudnjaka i korzeta, koja se ugnijezdila u srcu gradića, u srcu idiličnog alpskog pejzaža. Iz tog pogona čiji su proizvodi namijenjeni besprijekornoj ljepoti i zadovoljstvu ženskih klijenata i zadovoljnom pogledu njihovih muškaraca, izlazi ta žena u svoju svakodnevicu oboružana svojim namjerama i životnim planovima, i kako to genijalno pokazuje autorica "Ljubavnica", najdublje nesvjesna da nema tog tragičkog svijeta Euripidovih junakinja koji može nadmašiti potencijal zla svakodnevice koju si ona želi priskrbiti, jednom, čim prije, za svoj budući život.

Korzeti izlifrani iz alpskog gradića nisu naprosto korzeti, nego suštinski znače da je ženu stalno stezala žica, koja je još gotovo od osvita civilizacije dio ženske svakodnevice i kontrolira i sputava žensku anatomiju, kreirajući žensko tijelo tako da odgovara estetici koju su nametali kultura i vrijeme kojima se oduvijek gospodari iz (patrijarhalnih) pozicija moći, uvijek spremnih u modusu lovca prema lovini. Prihvaćene konvencije i rituali, tradicije, u kojima vidimo i doživljavamo društvo iskazuju se kao gole isprepletenosti ekonomije, seksualnosti, diskriminacije i rasizma. Zatvorena mreža gdje su međuljudski odnosi puke ekonomske kategorije i transakcije postavljene na pohlepi i eksploataciji, sustav koji treba da su njegovi muškarci agresori. Takav režim nasilja i pokoravanja odražava struktura moći društva, koja se najčišće reflektira kroz seksualnost, što je i glavno poprište bitke junakinje "Ljubavnica".Nužno je raditi upravo na ovom materijalu koji je važan na različitim razinama, političkoj, feminističkoj, u vremenu u kojem se stečena prava žena dovode u pitanje.

Zaboravlja se da su prava koja uživamo teško izborena prije nas i da nisu zagarantirana. Previše se stečenog ženskog oslobođenja uzima zdravo za gotovo, a mnoge djevojčice već u svojim obiteljima imaju usvojene rodne standarde dužnosti, ponašanja i doživljavanja, ili pak nove generacije feminizam više doživljavaju na razini norme.

Izazov Elfriede Jelinek je preskočiti tabue, imati sposobnost zahtijevati radikalnu slobodu, imati asertivnost u javnom prostoru.

Ovim najnovijim kazališnim projektom, redateljica Senka Bulić posve je na tragu svojoj posvećenosti otkrivanja nevidljivih uzoraka i sustava razmišljanja koji su ključni za razumijevanje vremena i društva u kojem živimo.

Vesna Đikanović