Novosti

 2024, lis 31
20 GODINA 25 FPS-A:
PROGRAM 2
AMFITEATAR / DOM MLADIH
PROJEKCIJA
ČETVRTAK 31.10. u 20h

Ulaz slobodan
Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa 25 FPS u rujnu je proslavio jubilarno dvadeseto izdanje. U protekla dva desetljeća festival je svjedočio tektonskim promjenama i preokretima kako u suvremenom eksperimentalnom filmu, tako u filmu i kinematografiji općenito. Dva splitska programa dijelom su retrospektivni osvrt na međunarodnu scenu i kretanja u suvremenom avangardnom i eksperimentalnom filmu, promovirana u natjecateljskim programima 25 FPS-a. A dijelom su pokušaj sažimanja aktualnog trenutka koji se čini novim iskorakom u istraživanju novih smjerova u kojima filmska i video umjetnost uopće mogu ići, potaknuta društvenom stvarnošću koja je dotaknula i ono što nam se donedavno činilo da sjaji izdvojenim plamenom filmske avangarde.

Izbor programa: Sanja Grbin
Program o prostorima intime, načinima i prijedlozima kako se nositi s krizama u kojima živimo.

Kraj patnje (prijedlog) [The End of Suffering (A Proposal)], Jacqueline Lentzou (GR, 2020, 14')

U grlu nam cvate cvijeće (Flowers Blooming in our Throats), Eva Giolo (IT, BE, 2020, 9')

Kruti otpad (All that is Solid), Louis Henderson (FR, GH, 2014, 16')

Crni kvadrat (Black Square), Peter Burr (US, 2021, 7')

Valerija, Sara Jurinčić (HR, 2023, 15')

Lažno sunce (Sun Dog), Dorian Jespers (BE, RU, 2020, 20')

---

Još jedan napad panike u javnom prijevozu izaziva neočekivanu intervenciju iz Svemira s prijedlogom kako ga riješiti, u kontemplativnoj znanstveno-fantastičnoj obradi grčke redateljice Jacqueline Lentzou Kraj patnje (prijedlog).

U grlu nam cvate cvijeće je iznimno zapažena, 16-milimetarska reakcija talijanske redateljice Eve Giolo na karantenu uzrokovanu virusom COVID-19, koja je donijela intiman i poetičan prikaz krhke ravnoteže koja upravlja svakodnevicom u kućnom okruženju.

Film Krupni otpad britanskog umjetnika Louisa Hendersona vodi nas u prostore izvan naših vidokruga, na odlagalište e-otpada u Gani gdje zapad baca i reciklira stara računala. U čudnom sustavu recikliranja, mladići izvlače plemenite metale iz sakupljenog europskog otpada koje prodaju, tope i pretvaraju u nove predmete za prodaju, u svojevrsnom obrnutom neokolonijalnom rudarstvu.

Peter Burr, prethodni dvostruki laureat 25 FPS-a, u Crnom kvadratu se bavi načinom na koji podnosimo suvremeni život u rasteru. Koprcanje i pulsiranje ljudskih likova u glazbenom ritmu nasrtaja optičkih iluzija, donosi portret tjeskobnog i podijeljenog društva koje ispituje svoje granice.

Valerija Sare Jurinčić je Grand Prix-om 2023. nagrađeno putovanje u svijet bez muškaraca. Ovaj intimni susret autorice s vlastitim pretkinjama i arhetipom otočke žene, te na koncu sa sobom, bavi se univerzalnom vezom koja sve nas povezuje s prošlošću.

Program zatvara dvostruki laureat žirija i publike 16. 25 FPS-a, belgijski umjetnik Dorian Jespers s filmom snažnog međunarodnog odjeka Lažno sunce. U bespućima ruskog Arktika, mladi čovjek luta ulicama Murmanska, kao na krilima mašte, izoliran od grada i stanovnika, nošen snovima koji nagrizaju njegov odnos prema stvarnosti i otvaraju vrata fantazmagoričnog svemira u kojem izlazi čak i drugo sunce.

Napomena: Ulaz na programe je slobodan.