Arhiva

sij 31
 , 2020.
Projekcija filma Slučajni život
BETON KINO / DOM MLADIH
PROJEKCIJA FILMA
31. siječnja 2020. | 21 h

Slučajni život, igrani film, C/B,81 min, 1969. rež. Ante Peterlić

Organizacija: MKC Split
Aktivnost je dio projekta "Gradimo Dom zajedno", koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Uloge: Dragutin Klobučar (Filip), Ivo Serdar (Stanko), Ana Karić (Iva), Zvonimir Rogoz (Jurak), Helena Buljan (Elvira), Stjepan Bahert, Fabijan Šovagović, Dragan Milivojević, Martin Sagner
Scenarij: Petar Krelja, Zoran Tadić, Ante Peterlić br> Fotografija: Ivica Rajković
Glazba: Boško Petrović
Montaža: Katja Majer
Produkcija: Filmski autorski studio (FAS)
Slučajni život je crno-bijeli igrani film snimljen 1969. u režiji Ante Peterlića, kome je to bilo jedino cjelovečernje ostvarenje u karijeri. Po žanru je drama. Protagonisti, koje tumače Dragutin Klobučar i Ivo Serdar, su dvojica službenika u jednom poduzeću, koja su usprkos razlikama u karakteru dobri prijatelji i u slobodno vrijeme se bave veslanjem na Savi. Radnja prikazuje kako odnos prema privlačnoj kolegici među njima izazove sukob.
Peterlić, koji je prije toga ostvario ugled filmskog kritičara, u svom se prvijencu dotakao tada među filmašima popularne teme otuđenja, odnosno izgubljenosti novih generacija u modernom, industrijskom društvu. Ugođajem, odnosno smještanjem radnje u moderni, ali bezlični ured, se značajno oslanjao na talijanski film Il posto, a stilom režije u znatnoj mjeri na djela Howarda Hawska. Kada je film prikazan na Pulskom festivalu, doživio je porazne kritike. Hrvoje Turković to tumači time da je Peterlić kao kritičar sebi stvorio previše neprijatelja u tadašnjem filmskom establišmentu koji su iskoristili priliku da mu vrate "milo za drago", dok drugi kritičari smatraju da je Peterlić odbio koristiti tada među filmašima popularne tehnike Novog vala i drugih modernih filmskih pokreta. Slučajni život je tek desetljećima kasnije popravio svoju reputaciju, ali se Peterlić umjesto toga preorijentirao na daleko uspješniju karijeru filmskog teoretičara i pedagoga.