Arhiva

stu 16
 - pro 8
 , 2017.
Popović Viktor:
Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica)
GALERIJA MKC SPLIT / DOM MLADIH
IZLOŽBA

VIKTOR POPOVIĆ rođen je 1972. godine u Splitu. Diplomirao je Slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1996. godine. Od 1998. godine predaje Slikarstvo, Crtanje akta i Crtanje na Slikarskom odsjeku Umjetničke akademije u Splitu, od 2013. godine u zvanju redovitog profesora. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Za svoj rad višestruko je puta nagrađivan (Nagrada 36. splitskog salona, Hrvatska udruga likovnih umjetnika Split, Split 2009.; Prva nagrada na Natječaju za izradu idejnog rješenja spomenika don Mihovilu Pavlinoviću na Trgu Mihovila Pavlinovića u Splitu (sa Ana Grgić), Grad Split, Split 2009.; Godišnja Nagrada za najboljeg mladog umjetnika, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika, Zagreb 2006.; Godišnja Nagrada za suvremenu umjetnost Filip Trade, Zagreb 2005.; Velika nagrada VIII. trijenala hrvatskog kiparstva Gliptoteke HAZU, Zagreb 2003.).
Kustosice izložbe: Jasminka Babić, Nataša Ivančević
Postav izložbe: Viktor Popović
Organizacija izložbe za MKC: Jasna Gluić

Izložba je organizirana u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu gdje je bila postavljena od 20.10. do 5.11.2017.
Izložba je realizirana uz podršku Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Službe za kulturu, umjetnost i staru gradsku jezgru Grada Splita i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba.
Sponzor: Stella Croatica
Izložba Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica) predstavlja najnovije radove splitskog umjetnika Viktora Popovića. Riječ je o seriji hibridnih objekata na kojima na velike formate digitalnih ispisa arhivskih fotografija snimljenih 1965. godine u tadašnjoj Vojnoj bolnici u Splitu, Popović intervenira prepoznatljivim fluorescentnim cijevima i industrijskim filterima za korekciju boje. Dinamična igra između prikaza bolničkog interijera i hladne geometrije svjetlosnih akcenata dokumentarnoj fotografiji daje snažnu auratičnost umjetničkog djela. Centralni rad je prostorna instalacija sačinjena od rashodovanih bolničkih kreveta iz splitskog KBC-a. Formom konstrukcije velike instalacije sazdane od željeznih kreveta Popović citira modernističke elemente arhitekture bolničke centralne zgrade, ali i potencira memorijski kod samog uporabnog predmeta.
Izložba je nastala je kao nastavak projekta Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica) započetog 2015. godine koji je umjetnik prvi puta predstavio u splitskoj Galeriji Škola. Polazište za nastanak svih recentnih radova arhivsko je istraživanje urbanističkog i arhitektonskog nasljeđa iz razdoblja velike modernizacije Splita iz 1960-ih. Razlozi rekontekstualizacije prostora Splita 3 i navedenog povijesnog razdoblja dijelom proizlaze iz umjetnikove osobne memorije, ali i činjenice da je arhitektura visoke moderne potpuno u skladu s referentnim poljem njegovog dosadašnjeg interesa u području povijesti umjetnosti. No, značajan preokret u Popovićevoj strategiji vidljiv u radovima nastalim u posljednje dvije godine rezultat je izrazito kritičkog stava prema današnjem stanju urbanih prostora Splita i odnosu prema modernističkom nasljeđu. Odluka da za rad koristi upravo arhivske, a ne recentne fotografije (kao što je bio slučaj s nekim njegovim ranijim radovima) svojevrstan je vid podsjećanja na vrijednosti po kojima su ti prostori izvorno bili mišljeni.
Suvereno povezivanje različitih medija, posezanje za naslijeđem modernističke arhitekture i dizajna, preplitanje društvene i osobne memorije, primjena metoda arhivskog istraživanja, apropijacije, dekonstrukcije i kolažiranja, te konstruiranje novog sustava otvorene mreže značenja, čine djelo Viktora Popovića autentičnim predstavnikom umjetnosti našeg vremena.